Planar og lovverk
Her finn du informasjon om planar, lovverk og føringer som er relevante for korleis samhandling til det beste for barn, unge og familiar er forankra administrativt og politisk i den øvste leiinga i kommunen.
Kommunale planar
God oppvekst i Midt-Gudbrandsdal – Plan for tverrfaglig samarbeid og forebyggende arbeid
Medverknad
Brukermedverknad på systemnivå betyr blant anna at brukergrupper og brukerorganisasjoner blir involvert i planlegging og utforming av tenester. Alle tenester for barn, unge og familier skal rette seg etter lovverk som omhandlar medverknad. Medverknad frå alle involverte gjev viktig kunnskap og innsikt, som er nødvendig for ein god samarbeidsprosess.
Medverknad handlar ikkje om at alle skal få viljen sin eller bestemme alt sjølv, men at ein skal bli høyrd, teke på alvor og oppleve å bli møtt med respekt.
Hva er brukermedvirkning? – film av Mental Helse Ungdom
Medvirkningshandboka – barneombodet
FNs barnekonvensjon artikkel 12
Pasient- og brukerrettighetsloven kapittel 3
Tverrfagleg samhandling på kommunenivå
Leiargruppa til kommunedirektøren – skal sikre dialog og samarbeid på øvste administrative nivå.
Folkehelsegruppa – tverrfagleg samansett gruppe som blir leia av folkehelsekoordinator.
HSA-gruppe – gruppe for haldningsskapande arbeid – rusforebyggjande og haldningsskapande arbeid på tvers av tenester. Fleire tenester er interkommunale og deltek i arbeid i både Nord-Fron, Sør-Fron og Ringebu.
Kunnskapsgrunnlag
Folkehelseprofil og oppvekstprofil
BTI-undersøking for Sør-Fron
Foreldreundersøkinga (barnehage)
Ordningar for kompetanseheving for tilsette
Dekom (skule) – desentralisert kompetanseutvikling – tilskotsordning for kompetanseutvikling i barnehage og grunnopplæring.
Rekomp (barnehage) – regional kompetanseheving – tilskotsordning for kompetanseutvikling i barnehage og grunnopplæring.
Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis.
Barn og unge i fokus.
Lovverk
Paragrafane det blir vist til synleggjer samhandlingsplikta i dei ulike lovane.
- barnevernsloven § 15-8
- familievernkontorloven § 1 a
- opplæringsloven § 15-8
- spesialisthelsetjenesteloven § 2-1 e
- privatskoleloven § 3-6 a
- barnehageloven § 2 b
- NAV-loven § 15 a
- krisesenterloven § 4
- sosialtjenesteloven § 13
- helse- og omsorgstjenesteloven § 3-4
- tannhelsetjenesteloven § 1-4 a
- integreringsloven § 50
Statlege føringar
Barnevernsreformen (oppvekstreformen)
Nasjonal faglig retningslinje – tidlig oppdagelse av utsatte barn og unge
St. meld 6 – Tett på – tidlig innsats og inkluderende fellesskap i barnehage, skole og SFO
Nasjonal veileder – Pårørendeveileder
Nasjonal veileder – samarbeid om tjenester til barn, unge og deres familier
Nasjonal faglig retningslinje – Helsestasjon, skolehelsetjeneste og helsestasjon for ungdom
Nasjonal faglig retningslinje – Svangerskapsomsorgen
St. meld 23 – Opptrappingsplan for psykisk helse 2023-2033
Kompetenseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis
Opptrappingsplan for barn og unges psykiske helse 2019-2024
Handlingsplan – Frihet fra negativ sosial kontroll og æresrelatert vold
Strategi – Ut av blindsonene – strategi for et samlet kunnskapsløft for utsatte barn og unge